Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie serdecznie zaprasza uczniów klas 1-3 i 4-8 do udziału w projekcie pn. Matematyka dla każdego cybernetyka.
Projekt ma na celu aktywizację dzieci i młodzieży przez różne formy kontaktu z zagadkami logicznymi rozwiązywanymi na terenie Krakowa. Niekonwencjonalne podejście do zagadnień powoli uczestnikom zrozumieć, gdzie można odnaleźć matematykę. Odkryją, że jest ona obecna w ich codziennym życiu, ale także w nauce i nowych technologiach. Dowiedzą się jak np. zbadać długość bez użycia linijki. To rozbudzi ich nowe spojrzenie na wiedzę teoretyczną, którą do tej pory zdobywali.
Math-heckathon - w czasie zajęć uczestnikom zostanie postawiony problem, który dotyczy społeczności Krakowa. Wykorzystując nowoczesne technologie i tworząc odpowiednie aplikacje dzieci i młodzież będą szukać rozwiązań matematyczno-logicznych, które pozwolą go rozwiązać. Najciekawsze rozwiązania zostaną nagrodzone drobnymi upominkami.
Termin: 10 lipca, godz. 9.00-11.00 (kl.1-3) oraz godz. 11.00-13.00 (kl.4-8)
Gra terenowa w formie LARP’u – uczestnicy odkryją historię matematyki. Na krakowskim gruncie wcielą się w studentów międzywojennej polskiej szkoły matematyki, podejmą się rozwiązania czyhających na nich zagadek logicznych. Odpowiedzą na takie pytania jak np. „Ile ważył smok wawelski?”, ”Ile wody jest w Wiśle?” oraz „Czy da się obejść Kraków dookoła w jeden dzień?”.
Termin: 9 lipca, godz. 9.00-12.00 (grupa mieszana)
Math-origami uczestnicy odkryją jak stworzyć bryłę z płaskiej kartki papieru, a ostatecznie spróbują z utworzonych brył zrobić makietę Krakowa. Podczas zajęć zostanie przeprowadzony konkurs, podczas którego zostanie wybrana najładniejsza makieta. Zwycięski zespół zostanie nagrodzony.
Termin: 6 lipca, godz. 9.00-11.00 (kl.1-3), godz. 13.30-15.30 (kl.4-8)
Niech nie wychodzi stąd nikt, kto nie zna geometrii - to zajęcia z robotyki przy wykorzystaniu „Photona”, który pokaże jak w nietypowy sposób obliczyć pole powierzchni figur płaskich. Dodatkowo, na wesoło uczestnicy warsztatów poznają podstawowe zagadnienia fizyki.
Termin: 5 lipca, godz. 09.00-11.00 (kl.1-3) oraz godz. 11.00-13.00 (kl.4-8)
Programujemy w Scratchu – zajęcia w czasie których uczestnicy stworzą swoją pierwszą grę w języku Scratch opartą na zależnościach liczb naturalnych. Dzięki tym działaniom poszerzą swoje horyzonty o nowe pojęcia zbiorów liczbowych takich jak np. liczby bliźniacze, liczby zaprzyjaźnione, liczba Eulera, liczba pi, liczby Dudeneya, liczby Fermata, liczby Tribonacciego.
Termin: 11 lipca, godz. 09.00-11.00 (kl. 1-3) oraz godz. 11.00-13.00 (kl.4-8).
Udział w warsztatach jest bezpłatny! Liczba miejsc ograniczona!
Miejsce: Wypożyczalnia i Pracownia dla Młodzieży Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie, ul. Rajska 1, parter pok. 51
Zapisy: 12 375 22 75
Osoba do kontaktu: Monika Krawczyk, email:
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku